Ponudba za zdravstvene zavode

KOMUNICIRANJE V ZDRAVSTVU


 PROGRAM


1. ZDRAVNIK – DOBER V STROKI IN KOMUNIKACIJI
1. modul
 lik idealnega zdravnika,
 načela in pravila profesionalne komunikacije v zdravstvu,
 privatna in profesionalna identiteta zdravnika,
 kako razmejiti med privatnim in poslovnim ter ohranjati profesionalno distanco,
 strokovnost vs. profesionalnost,
referenčni okvir kot filter subjektivne realnosti,
 kakšen naj bi bil ustrezen odnos do sebe in drugih v zdravstvu,
 4 komunikacijske naravnanosti,
 vpliv naravnanosti na izid komunikacije,
 komunikacijske veščine vzpostavljanja pozitivnega odnosa do pacientov in sodelavcev.
2. modul 
 profesionalna komunikacijska naravnanost in ustrezen odnos do dela,
 vrste komunikacijskega vzdušja v ordinaciji in kako ga kreirati,
 kako ustvariti prijetno komunikacijsko vzdušje, ko se mudi,
 model komunikacije – interakcija med zdravnikom in pacientom,
 vsebinski in odnosni del komunikacije,
 javni, privatni in intimni psihološki prostor v komunikaciji,
 komunikacijsko polje in pravila komunikacije,
vrste poslušanja in vpliv na kakovost komunikacije,
 veščina aktivnega poslušanja v nasprotju od predisponiranja,
– kako oblikovati sporočilo, da besede dosežejo namen,
 sporočanje – tehnike adaptacije komunikacije,
 preverjanje razumevanja in motiviranje pacienta za terapijo.
3. modul
 simpatičnost in antipatičnost v medosebnih odnosih na delovnem mestu,
 reševanje konfliktnih situacij na delovnem mestu,
 običajni, zahtevni in težavni pacienti,
 učinkovite komunikacijske strategije za delo z nezadovoljnimi, tihimi, pretirano zgovornimi, prestrašenimi, obupanimi, arogantnimi in razburjenimi pacienti,
 sporočanje slabe diagnoze,
 kakšna je ustrezna psihološka distanca do pacienta in njegovega problema,
 definiranje psihološke distance v profesionalni komunikaciji s pacienti (reševanje, žrtvovanje, obsojanje, ignoriranje, transfer, opravnomočenje),
 čustvena inteligentnost pri delu s pacienti in sodelavci,
 soočanje s stresom in delovno obremenjenostjo.
4. modul
– najpogostejši viri stresa v praksi zdravnikov,
– če bolniki niso zadovoljni, pomeni, da ne delamo dobro – ali res,
– psihološki stres – specifika dela v pomagajočih poklicih,
– čigava je odgovornost za čakalne vrste, z nezdravim življenjskim slogom povezane zdravstvene težave, poslabšanje zdravstvenega stanja …,
– osebnostne značilnosti kot tvegani dejavniki izgorevanja na delovnem mestu,
– kakšni so prvi znaki »burn out« sindroma in kako ukrepati,
– antistresne kompetence,
– tehnike hitrega poravnavanja s stresom na delovnem mestu,
– work life balance – moj akcijski načrt za vzdrževanje notranjega ravnovesja.
5. modul
– kaj pomeni »slaba novica« s psihološkega vidika,
– informiranje bolnikov – katere informacije, kdaj, kako in koliko,
– kako se pripraviti na pogovor z bolnikom,
– kdaj, kje in kako sporočimo bolnikom neprijetno diagnozo,
– pravila korektne in sočutne komunikacije pri sporočanju neprijetnega dejstva,
– kaj se dogaja znotraj bolnika in kako se to kaže navzven,
– vrste bolnikovih reakcij in kako se je najustreznejše odzvati na njih,
– kaj potrebuje oseba, ki je v šoku, zanikanju, žalosti ali jezi,
– kako lahko znižamo frustracijo pri soočanju s trenutno situacijo, pri soočanju s prihajajočo spremembo, ohranjanju občutka lastne vrednosti,
– najpogostejše napake pri sporočanju slabe novice,
– trening komunikacijskih veščin na praktičnih primerih.

2. KOMUNIKACIJSKA ODLIČNOST ZA MEDICINSKE SESTRE
1. modul
 lik idealne medicinske sestre,
 med osebnim in poslovnim,
 kaj si pacienti in njihovi svojci želijo in kaj pričakujejo,
 strokovnost vs. profesionalnost,
 vsak vidi svet skozi svoja očala,
 pasivna, agresivna in asertivna komunikacija medicinske sestre,
 kako prijazno komunicirati s pacienti, tudi takrat, ko se ne počutimo prijazno,
 kako učinkovito sodelovati z zdravniki,
 kakšna je profesionalna komunikacijska naravnanost in ustrezen odnos do dela,
– veščine komunikacijske odličnosti,
 taktnost, vestnost, zanesljivost, odgovornost, diskretnost in pripravljenost na pomoč,
 medosebni odnosi sodelovanja in zaupanja ter timsko delo v zdravstvu.
2. modul
 medicinska sestra kot glavni vzdrževalec prijetnega vzdušja v ordinaciji,
 kakšen naj bi bil ustrezen odnos medicinske sestre do sebe, pacientov in zdravnikov,
 reševanje konfliktnih situacij na delovnem mestu,
 tipi težavnih sogovornikov ter njihove značilnosti,
 trening komunikacijskih veščin za delo s težavnimi sogovorniki,
 … in kako zadovoljiti razburjene, prestrašene, apatične, manipulativne in agresivne sogovornike,
 asertivno reševanje konfliktov pri delu,
 tehnike pomirjanja in samokontrole v stresnih situacijah,
 komunikacijska odličnost kot izraz socialne in čustvene inteligentnosti medicinske sestre.
3. modul
– kdaj in zakaj smo ljudje pod stresom,
– razlika med pozitivnim in negativnim stresom,
– osebnostne značilnosti stresnega tipa A in B,
– osebnostne značilnosti, kot rizični dejavniki izgorevanja na delovnem mestu,
– psihološki stres – specifika dela v pomagajočih poklicih,
– medicinska sestra – med zdravniki in bolniki,
– kakšni so prvi znaki »burn out« sindroma in kako ukrepati,
– če bolniki niso zadovoljni, pomeni, da ne delamo dobro – ali res,
– antistresne kompetence,
– tehnike hitrega poravnavanja s stresom na delovnem mestu,
– kaj so moji viri zadovoljstva pri delu,
– work life balance – moj akcijski načrt za vzdrževanje notranjega ravnovesja.

 Posamezen modul traja 6 šolskih ur. Skupina je omejena na 16 udeležencev.
Z udeležbo na izobraževanju lahko zdravniki pridobijo kreditne točke, medicinske sestre pa licenčne.

PREDAVATELJICA

Mag. Franka BERTONCELJ je univerzitetna diplomirana psihologinja in magistrica psiholoških znanosti z večletnimi izkušnjami na področju organizacijske psihologije. Znanstveni magisterij je zaključila iz klinične in organizacijske psihologije s temo Asertivnost vs. agresivnost.
Kot samostojna svetovalka se ukvarja z izobraževanjem in razvojem vodij, strokovnjakov ter sodelavcev na področju profesionalnega poslovnega komuniciranja, psihologije vodenja, motiviranja in delegiranja, socialne in čustvene inteligentnosti, komuniciranja s težavnimi sogovorniki, reševanja konfliktov in problemov pri delu, vodenja problematičnih sodelavcev, obvladovanja stresa ter izgorevanja, upravljanja s časom, grajenja timov, asertivnega komuniciranja in osebnostnega razvoja.
Izvaja psihološko profiliranje v namene kadrovske selekcije, rekrutacije, izbora perspektivnih kadrov in kariernega svetovanja. Ima večletne izkušnje s psihološkim testiranjem in poglobljenimi selekcijskimi intervjuji.
S podjetji in organizacijami sodeluje pri izvedbi raziskav organizacijske klime in kulture, stilov in kompetenc vodenja ter zadovoljstva kupcev oz. uporabnikov. Izvaja coachinge za vodje in sodelavce ter individualno psihološko svetovanje za posameznike.

IZVEDBA IN CENA

Termin in cena izvedbe po dogovoru.
Za več informacij nam pišite na aletheia@alethieia-slo.com ali nas pokličite na 041 765 642.