Po dogovoru
v živo
🧑💼 do 16 udeležencev
Na sklopu delavnic se skozi različne module udeleženci naučijo načel in pravil profesionalne komunikacije, spoznajo komunikacijske veščine in jih preizkusijo s praktičnimi vajami, se urijo v reševanju konfliktnih situacij, spoznajo komunikacijske strategije za delo s pacienti in sodelavci, antistresne kompetence in tehnike hitrega poravnavanja s stresom ter pravila komunikacije pri sporočanju neprijetnega dejstva.
Z udeležbo na izobraževanju lahko zdravniki pridobijo kreditne točke, medicinske sestre pa licenčne točke.
1. ZDRAVNIK – DOBER V STROKI IN KOMUNIKACIJI
1. modul
– lik idealnega zdravnika,
– načela in pravila profesionalne komunikacije v zdravstvu,
– privatna in profesionalna identiteta zdravnika,
– kako razmejiti med privatnim in poslovnim ter ohranjati profesionalno distanco,
– strokovnost vs. profesionalnost,
– referenčni okvir kot filter subjektivne realnosti,
– kakšen naj bi bil ustrezen odnos do sebe in drugih v zdravstvu,
– 4 komunikacijske naravnanosti,
– vpliv naravnanosti na izid komunikacije,
– komunikacijske veščine vzpostavljanja pozitivnega odnosa do pacientov in sodelavcev.
2. modul
– profesionalna komunikacijska naravnanost in ustrezen odnos do dela,
– vrste komunikacijskega vzdušja v ordinaciji in kako ga kreirati,
– kako ustvariti prijetno komunikacijsko vzdušje, ko se mudi,
– model komunikacije – interakcija med zdravnikom in pacientom,
– vsebinski in odnosni del komunikacije,
– javni, privatni in intimni psihološki prostor v komunikaciji,
– komunikacijsko polje in pravila komunikacije,
– vrste poslušanja in vpliv na kakovost komunikacije,
– veščina aktivnega poslušanja v nasprotju od predisponiranja,
– kako oblikovati sporočilo, da besede dosežejo namen,
– sporočanje – tehnike adaptacije komunikacije,
– preverjanje razumevanja in motiviranje pacienta za terapijo.
3. modul
– simpatičnost in antipatičnost v medosebnih odnosih na delovnem mestu,
– reševanje konfliktnih situacij na delovnem mestu,
– običajni, zahtevni in težavni pacienti,
– učinkovite komunikacijske strategije za delo z nezadovoljnimi, tihimi, pretirano zgovornimi, prestrašenimi, obupanimi, arogantnimi in razburjenimi pacienti,
– sporočanje slabe diagnoze,
– kakšna je ustrezna psihološka distanca do pacienta in njegovega problema,
– definiranje psihološke distance v profesionalni komunikaciji s pacienti (reševanje, žrtvovanje, obsojanje, ignoriranje, transfer, opravnomočenje),
– čustvena inteligentnost pri delu s pacienti in sodelavci,
– soočanje s stresom in delovno obremenjenostjo.
4. modul
– najpogostejši viri stresa v praksi zdravnikov,
– če bolniki niso zadovoljni, pomeni, da ne delamo dobro – ali res,
– psihološki stres – specifika dela v pomagajočih poklicih,
– čigava je odgovornost za čakalne vrste, z nezdravim življenjskim slogom povezane zdravstvene težave, poslabšanje zdravstvenega stanja …,
– osebnostne značilnosti kot tvegani dejavniki izgorevanja na delovnem mestu,
– kakšni so prvi znaki »burn out« sindroma in kako ukrepati,
– antistresne kompetence,
– tehnike hitrega poravnavanja s stresom na delovnem mestu,
– work life balance – moj akcijski načrt za vzdrževanje notranjega ravnovesja.
5. modul
– kaj pomeni »slaba novica« s psihološkega vidika,
– informiranje bolnikov – katere informacije, kdaj, kako in koliko,
– kako se pripraviti na pogovor z bolnikom,
– kdaj, kje in kako sporočimo bolnikom neprijetno diagnozo,
– pravila korektne in sočutne komunikacije pri sporočanju neprijetnega dejstva,
– kaj se dogaja znotraj bolnika in kako se to kaže navzven,
– vrste bolnikovih reakcij in kako se je najustreznejše odzvati na njih,
– kaj potrebuje oseba, ki je v šoku, zanikanju, žalosti ali jezi,
– kako lahko znižamo frustracijo pri soočanju s trenutno situacijo, pri soočanju s prihajajočo spremembo, ohranjanju občutka lastne vrednosti,
– najpogostejše napake pri sporočanju slabe novice,
– trening komunikacijskih veščin na praktičnih primerih.
2. KOMUNIKACIJSKA ODLIČNOST ZA MEDICINSKE SESTRE
1. modul
– lik idealne medicinske sestre,
– med osebnim in poslovnim,
– kaj si pacienti in njihovi svojci želijo in kaj pričakujejo,
– strokovnost vs. profesionalnost,
– vsak vidi svet skozi svoja očala,
– pasivna, agresivna in asertivna komunikacija medicinske sestre,
– kako prijazno komunicirati s pacienti, tudi takrat, ko se ne počutimo prijazno,
– kako učinkovito sodelovati z zdravniki,
– kakšna je profesionalna komunikacijska naravnanost in ustrezen odnos do dela,
– veščine komunikacijske odličnosti,
– taktnost, vestnost, zanesljivost, odgovornost, diskretnost in pripravljenost na pomoč,
– medosebni odnosi sodelovanja in zaupanja ter timsko delo v zdravstvu.
2. modul
– medicinska sestra kot glavni vzdrževalec prijetnega vzdušja v ordinaciji,
– kakšen naj bi bil ustrezen odnos medicinske sestre do sebe, pacientov in zdravnikov,
– reševanje konfliktnih situacij na delovnem mestu,
– tipi težavnih sogovornikov ter njihove značilnosti,
– trening komunikacijskih veščin za delo s težavnimi sogovorniki,
– … in kako zadovoljiti razburjene, prestrašene, apatične, manipulativne in agresivne sogovornike,
– asertivno reševanje konfliktov pri delu,
– tehnike pomirjanja in samokontrole v stresnih situacijah,
– komunikacijska odličnost kot izraz socialne in čustvene inteligentnosti medicinske sestre.
3. modul
– kdaj in zakaj smo ljudje pod stresom,
– razlika med pozitivnim in negativnim stresom,
– osebnostne značilnosti stresnega tipa A in B,
– osebnostne značilnosti, kot rizični dejavniki izgorevanja na delovnem mestu,
– psihološki stres – specifika dela v pomagajočih poklicih,
– medicinska sestra – med zdravniki in bolniki,
– kakšni so prvi znaki »burn out« sindroma in kako ukrepati,
– če bolniki niso zadovoljni, pomeni, da ne delamo dobro – ali res,
– antistresne kompetence,
– tehnike hitrega poravnavanja s stresom na delovnem mestu,
– kaj so moji viri zadovoljstva pri delu,
– work life balance – moj akcijski načrt za vzdrževanje notranjega ravnovesja.
Mag. Franka Bertoncelj
Mag. Franka Bertoncelj je univerzitetna diplomirana psihologinja in magistrica psiholoških znanosti z večletnimi izkušnjami na področju organizacijske psihologije. Znanstveni magisterij je zaključila iz klinične in organizacijske psihologije s temo Asertivnost vs. agresivnost.
Kot samostojna svetovalka se ukvarja z izobraževanjem in razvojem vodij, strokovnjakov ter sodelavcev na področju profesionalnega poslovnega komuniciranja, psihologije vodenja, motiviranja in delegiranja, socialne in čustvene inteligentnosti, komuniciranja s težavnimi sogovorniki, reševanja konfliktov in problemov pri delu, vodenja problematičnih sodelavcev, obvladovanja stresa ter izgorevanja, upravljanja s časom, grajenja timov, asertivnega komuniciranja in osebnostnega razvoja.
Posamezen modul traja 6 šolskih ur, program lahko prilagodimo potrebam vašega zavoda.
Termin in cena izvedbe po dogovoru.
Za več informacij nas lahko pokličete na 031 707 589, nam pišete na aletheia@aletheia-slo.com ali pa izpolnete spodnji obrazec.
"*" indicates required fields